Nuffnang Ads

Menarik Di Sini

28 December 2009

keTenTuaN iLaHi


salamm..n selamat hari isnin..moga2 hari ini korg akan menjadi lebih baik dr hari2 yg lepas..aminn...wahh muqaddimoh yg begitu baik hekhek...

aku baru je pas bc harian metro..pasal die fobia dah nak bertunang after 2x majlis yg didam2kan tu tak dpt dilaksana..sbb yg pertama bakal tunang nye terlibat dlm kemlangn..n yg kedua bakal tunang die terbunuh dlm kemlgn bas ekspress sani baru2 nih...hemm sume org tahu hal tuh kan..

tetibe aku terpikirkan sesuatu...semua nih telah di tetpkan..apakah Allah berkata "kun fayakun" maka tak ada apa yg boleh menghalang....kita sebgai hambanya antara rela atau tak kena terima ketetapnNYA...

tetibe aku terpikir...kadang2 bile tgk kejadian2 mcm nih wat aku makin takut nak menghdpi kenyataan...andai kata ianya terjadi kat diri aku..kuatkah aku?? ya allah...

aku selalu berdoa..semoga apa yg dirncagkan berjalan seperti yg direncanakan..aminn...tetpi aku selalu berigt.."kita hanya merancang, Tuhan yg menetukan"

oleh itu..aku seru semua rakan2 aku di sini...sama2 lah kiter berigt.....setiap yg berlaku itu ada hikmh disebaliknye, redhalah dg ketetapan drNYA....

7 comments:

  1. ye ye..
    kita hanya merancang..

    (^_^)

    ReplyDelete
  2. hati ye syg... i lap u..hiihihihi

    ReplyDelete
  3. setiap yang berlaku pasti ade hikmahnya.. =)

    ReplyDelete
  4. semua dah ditentukan..
    tp xbmaksud kita xperlu bhati2..
    =)

    ReplyDelete
  5. smile:

    thanks for coming...
    yup betul tu...allah itu maha mengetahui..

    ReplyDelete
  6. ahmadfais:

    betul2..sentiasa lah berigt2...

    ReplyDelete

Sila-sila jangan memalu nak komen :)